Κυριακή 20 Μαρτίου 2011

"ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ" ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ



Συνεχίζοντας πάνω στο ζήτημα της συστηματικής αδιαφορίας για το ελαιόλαδο, εκθέτουμε επίσης την αναγκαία υπόστασή του μέσα από ένα άλλο πρίσμα: εκείνο του πολιτισμού…. όπως εξίσου όφειλε να γίνεται πιο υπεύθυνα, για την παραδοσιακή μουσική και για άλλα που θα αναφέρουμε παρακάτω . Παλιότερα και νέα ΚΟΜΜΑΤΙΚΑ πρόσωπα της σητείας (αφού μόνο τέτοια αποδεικνύουν πως μπορούν να ‘ναι), δεν ασχολήθηκαν ποτέ με την ουσιαστική τους προώθηση. Για τους καλοκαιρινούς επισκέπτες προτιμούν την καθιερωμένη ΄΄ανάπτυξη΄ ΄με ΄΄ψαγμένα΄΄ αρχιτεκτονικά φτιασίδια του γούστου ΤΟΥΣ στις πλατείες, με γνωστά σιντριβάνια εν καιρώ κρίσης, καρνάγια όλο υποσχέσεις για μόλυνση , καφετέριες κλουβιά στα πρότυπα του διεθνούς μεταμοντέρνου design (βλέπε Μάλια-Χερσόνησο-Ηράκλειο), χωρίς αστικό λεωφορείο αφού οι ταξιτζήδες είναι φασισταριά και παράλληλα οι δήμαρχοι δεν ρισκάρουν τις ψήφους τους. Ένα από τα μελανά σημεία του πολιτισμού της σητείας είναι το ωδείο της: υφίστανται οι κάτοικοι ένα ωδείο που δεν παρέχει το αυτονόητο: μαθήματα λύρας και βιολιού μιας και θέλει να ονομάζεται ΄΄Στρατής Καλογερίδης ..΄΄ . Το βασικότερο όμως: λειτουργεί ουσιαστικά σαν προετοιμασία για ωδεία της μεγαλούπολης ενώ θεσμικά μπορεί να σου παρέχει εξίσου σημαντικό πτυχίο. Αν είχε τη φήμη που διατυμπανίζει, θα είχε υπόσταση και εκτός έδρας .Επομένως μη γκρινιάζουμε όταν ερημώνουν οι επαρχίες.
Τη δυσαρέσκεια, επιβεβαιώνουν οι ίδιοι οι μαθητές για τους περιορισμούς αυτούς.

Όσον αφορά το θέατρο, αντικρίσαμε μέτριες θεατρικές παραστάσεις που γίνονται για προεκλογικές εκστρατείες στα πλαίσια των Κορναρίων όπως και έγινε το καλοκαίρι του 2010. Η υπερβολή για τη σητειακή, προεκλογική θεατρική παράσταση του περασμένου καλοκαιριού, είναι στην κρίση του καθενός. Ερεθίσματα για την ΄΄έκταση΄΄ της ποιότητας γενικώς, υπάρχουν. Στο να προσκαλεί στα ΄΄κορνάρια΄΄ η τοπική εξουσία ΄΄ονόματα΄΄ της δισκογραφίας και του σανιδιού από άλλες πόλεις, τα πάει σχετικά καλά. Στο αν κινείται όμως προς μία κατεύθυνση ώστε να ωθήσει τους κατοίκους της σε ένα παρόμοιο πρωταγωνιστικό ρόλο, δε θα λέγαμε το ίδιο.. . Εκτός αν αρκούμαστε στα: για σητεία καλά είναι. Και τα Ανώγεια χωριό είναι αλλά προωθεί τα προϊόντα του με δικές του φίρμες, ΄΄σφραγίζει΄΄ με συνέπεια το δικό του στίγμα μέσα από τα Υακίνθεια (αν και με σπόνσορα το Ρουσόπουλο), παρέχει ένα ίδρυμα ανήλικων αλλοδαπών ενώ στη σητεία πέφτει μαστίγιο στους μετανάστες στο ράβδισμα της ελιάς για 15 ευρώ. και άλλα πολλά.(Αν αυτά οφείλονται σε άλλες οικονομικές προϋποθέσεις του χωριού σε σχέση με τη σητεία όπως ενδέχεται να ισχυριστείτε, τότε ας αναρωτηθούμε αν για τους υποβρύχιους τουρισμούς που προτείνετε, για τις βολικές ράμπες καθέλκυσης σκαφών στο λιμάνι και οι υποδομές με τρεχούμενα νερά, απαιτείται λιγότερο κεφάλαιο.)

Θρίαμβος λοιπόν με τουριστικού τύπου ΄΄ανάπτυξη΄΄ όπως του Μακρύ γιαλού, αντί: την προώθηση π.χ. του αγροτουρισμού , ενός φεστιβάλ λασιθιώτικης ρακής, ενός παζαριού λαδιού. Χρήσιμη είναι η ύπαρξη μουσείου-εργαστηρίου παραδοσιακών οργάνων με θερινά σεμινάρια σαν προθάλαμο για την ενασχόληση μ’ αυτά(βλέπε Χουδέτσι Ηρακλείου .) Οι προτάσεις δεν τίθενται γι’ αυτές καθ’ αυτές: Αν θέλει μία κοινωνία ανθρώπων όχι απλά να διατηρεί, αλλά να προωθεί τα βασικά χαρακτηριστικά της περιοχής της επειδή έχει τουλάχιστον τον εγωισμό να νιώθει ΄΄αυτάρεσκα διαφορετική΄΄ μπροστά στη ΄΄γραμμή΄΄ που προτάσσει ΜΑΖΙΚΑ το βιομηχανικό γούστο, τότε χρησιμοποιεί τα ίδια τα προαναφερθέντα , ΄΄πολύ μπροστά΄΄ όπλα που διαθέτει. Όλα εκείνα που υπάρχουν στη μνήμη σαν ΄΄ανθρώπινα΄΄ ακόμα, στη μη ΄΄απαλλοτριωμένη΄΄ τους μορφή από το νεοφιλελευθερισμό.

Το γεγονός πως τα προτάγματα του life style τοποθετούνται πιο μπροστά χρονικά, δε σημαίνει πως δε μπορούν να λειτουργήσουν οπισθοδρομικά. Το life style στοχεύει στην εκτόνωση και στην καλλιέργεια του παιδισμού. Τη νηπιακή, εύπεπτη δραστηριότητα.

Επιστρέφουμε στα ΄΄ παιδια΄΄ του κε(μ)πολ (αλληλέγγυα του τωρινού δημάρχου Πατεράκη αν και θεωρητικά ανεξάρτητο όργανο) τα οποία γράφουν για την παραλιακή της Σητείας που επιθυμούν να γίνει πεζόδρομος και ποδηλατοδρόμος. Το παραθέτουμε: ΄΄πρέπει επιτέλους να γίνει μια σοβαρή μελέτη της δυνατότητας κατάργησης του παραλιακού δρόμου και δημιουργίας στην θέση του, πεζόδρομου και ποδηλατόδρομου΄΄:

Οι ήδη υπάρχουσες πάντως καφετέριες και ρακάδικα(κλουβιά), έχουν φτάσει σχεδόν στη θάλασσα και ανάμεσα στον ήδη υπάρχον (παλιό)πεζόδρομο και τη θάλασσα υπάρχουν κάποια μικρά κενά για περίπατο με παρεμβάσεις από φοίνικες . Ο νέος πεζόδρομος που αναφέρουν θέλουν να είναι η προέκταση ενός μικρού κομματιού που έχει τα τελευταία χρόνια φτιαχτεί στην αφετηρία της παραλιακής. Ποιος πεζόδρομος είναι λοιπόν το τρέχον ζήτημα? Μάλλον τίθεται θέμα αποφυγής σύγκρουσης του δημάρχου τους με τους ιδιοκτήτες των διασκεδάδικων(κλουβιών) για τον παλιό πεζόδρομο, (όπως αποφεύγει έως τώρα σίγουρα, για τις αποπνικτικές τους τέντες ). Κι έτσι ΄΄πάμε γι'άλλα΄΄.. . Ή δεν τίθεται καν ζήτημα αποφυγής διενέξεων για τον παλιό πεζόδρομο και κυριαρχεί αδιαφορία γενικότερα γι’ αυτόν. Έπειτα στην περίπτωση κατασκευής-προέκτασης του πεζόδρομου που προτείνουν στην παραλιακή, τα αυτοκίνητα πώς θα κινούνται ανατολικά εκτός πόλεως? Μήπως θα πρέπει να ανοιχτεί μεγάλη άσφαλτος μέσα από τις περιοχές ΄΄Λιβάδια΄΄ και ΄΄Πετρά΄΄ η οποία για να ανοιχτεί θα ΄΄καταλάβει΄΄ και στρέμματα ιδιόκτητων χωραφιών? Αυτά βεβαίως γίνονται επί πληρωμή για τη γη που θα χρειαστούν, όμως η δυνατότητα άρνησης δεν υπάρχει. Ούτε προφανώς και το δικαίωμα διαπραγμάτευσης της τιμής για την αγορά της γης τους.. .Το τραβάμε λίγο πιο πέρα?: Η ΄΄μίζα΄΄ για την κατασκευή όλων αυτών είναι ΄΄καλοδεχούμενη΄΄ σε τέτοια περίπτωση, πόσο μάλλον όταν την εργολαβία θα αναλάβει ο Πετράκης, το αφεντικό της εταιρείας ΄΄Πετράς Μπετόν΄΄ ,ο σπόνσορας του κε(μ)πολ, γνωστός για το μονοπώλιο στην κατασκευή δρόμων και για τη σκληρή αντιμετώπιση προς τους εργάτες του.(Τη διεκπεραίωση της διάνοιξης με ΄΄μίζα΄΄ ή χωρίς, θα την έχει σίγουρα στα χέρια του ο Πετράκης. Η διευκρίνιση για την πιθανή απουσία μίζας, γίνεται προς αποφυγήν προβολής κακεντρεχούς προφίλ ως κεκτημένη ταχύτητα και ιδεοληψία από μέρους μας. Η ΄΄μίζα΄΄ πάντως είναι καθεστώς για μας .)

Είναι συχνά άστοχες οι θεωρίες συνομωσίας, όμως λόγω της τάσης της δυναστείας Πετράκη να ριζώνει παντού, μπορούμε να κάνουμε άλλη μία υπόθεση: με τη δεδομένη αυθεντία ΄΄Πετράκης΄΄ μέσα στο κε(μ)πόλ, μήπως ενώ η διάνοιξη μεγαλύτερης ασφάλτου στα Λιβάδια και στον Πετρά είναι στα μελλοντικά σχέδια για την ένταξη των περιοχών στο σχέδιο πόλεως, επιθυμεί το κε(μ)πόλ και ο δήμαρχος Πατεράκης να προωθήσουν ανώδυνα τη διάνοιξη δρόμου στα Λιβάδια με αφορμή ένα πεζόδρομο (που έτσι κι αλλιώς συνιστά ένα εντυπωσιακό έργο) στην παραλία αλλά και για να προλάβουν να είναι αυτοί οι ίδιοι που θα επωφεληθούν από αυτό το έργο πολιτικά ή και χρηματικά? Θα ήταν διττή η ευεργεσία ενός τέτοιου πεζόδρομου για τοπικούς άρχοντες. Παρά την έμμεση επιβολή του στους τωρινούς ιδιοκτήτες γης σε Πετρά-Λιβάδια , για όλους σχεδόν τους υπόλοιπους σητειακούς, αυτό θα συνιστά πολιτική επιτυχία υπέρ του δημάρχου αφού θα μπορούν να αγοράσουν στρέμματα και να χτίσουν σ’ εκείνες τις περιοχές.. .

Γράφουν οι κε(μ)πολίτες ακόμα (ο τονισμός δικός μας): ΄΄Διερεύνηση φημών που κυκλοφορούν συνήθως το καλοκαίρι περί δήθεν μολύνσεων. Εάν βεβαίως υπάρχει κάτι το οποίο είναι υπαρκτό τότε να αντιμετωπιστεί με τον ταχύτερο και καλύτερο τρόπο΄΄:
Οι ΄΄δήθεν΄΄ μολύνσεις αναφέρονται ως τι? Ως προβοκατόρικες πρωτοβουλίες Μακρυγιαλιωτών? Ως δημοσιεύσεις ΄΄κακόβουλων΄΄ μπλογκάκηδων που το έχουν καταγγείλει πρωτύτερα και απλά το επανακαταγγέλετε για να καλυφθούν τυπικά όλες οι ΄΄ευαισθησίες΄΄ αφήνοντας όμως και μία υπόνοια παραπληροφόρησης του sitiavendetta ? Ως ζήτημα ΄΄λάσπης΄΄ και παρατάξεων ξανά? Ως πατερακηκών που ραντίσαν τα νερά? Το ενδεχόμενο χειροπιαστών περιστατικών για άτομα που πήγαν στο νοσοκομείο(νεκροτομείο) Σητείας με σταφυλόκοκκο και ουρολοιμώξεις το καλοκαίρι του 2010, δεν υφίσταται για ‘σάς. Εμείς τουλάχιστον διαβεβαιώνουμε για το συγκεκριμένο.. . (Φτηνό επιχείρημα θα μπορούσε να ‘ναι από μέρους σας η ερώτηση ΄΄ως τι διαβεβαιώνεις΄΄? Την πειθώ δεν τη κατακτάς με χαμόγελα image making βλ. δήμαρχο, αλλά με τον πολιτικό λόγο. Έπειτα δεν είναι άξια σημασίας η γνώση της προσωπικής ζωής εκείνου που κάνει την προπαγάνδα αφού είναι μικροαστικού ενδιαφέροντος για όσους το επιζητούν για την εγκυρότητα της ενημέρωσης και εγωπάθεια για ΄΄μεγάλες βλέψεις΄΄από την πλευρά εκείνου που προπαγανδίζει. Για το ότι όμως η απόκρυψη γίνεται επιτακτικά, φταίνε τα παραπάνω παιδιά που θίγονται από τη λογοκρισία κι έτσι λεφτά για μηνύσεις δεν υπάρχουν.. .Το σημαντικότερο όμως: δε ρισκάρουμε τη διάρκεια της έκθεσης απόψεων φλερτάροντας με τους ΄΄παραδειγματισμούς΄΄τους).


Γράφουν:΄΄ Αποφυγή με κάθε τρόπο της κατασκευής καρνάγιου μεγάλων σκαφών στο καινούριο λιμάνι, το οποίο θα δημιουργούσε τεράστια προβλήματα μόλυνσης στην περιοχή του κόλπου΄΄:

Καιρό πριν έχουμε τονίσει το συγκεκριμένο ζήτημα και για το πόσο επιβλαβές μπορεί να γίνει. Μάλλον ΄΄πουλάει΄΄ πλέον και το γράφουν και οι ίδιοι. Θα μας πείτε, ΄΄και τι είναι αυτή η καχυποψία?΄΄ Είναι ο εντοπισμός της αντίφασης: Δε μπορείς να καταγγέλλεις το καρνάγιο (που είναι βρωμοδουλειά του προηγούμενου δημάρχου) και τώρα οι δικοί σου να προπαγανδίζουν υπέρ της μεταφοράς των σκουπιδιών (΄΄απορρυμάτων΄΄ όπως αποστειρωμένα θέλετε να τα λέτε), από το Μακρύ γιαλό στη Σητεία.. . Η μεταφορά των σκουπιδιών είναι διαταγή της περιφέρειας κι έτσι υπενθυμίζουμε την αιτία που ΄΄κε(μ)πολ, πετράκης, πατεράκης δε θα την αρνούνταν ποτέ: ΄΄διακρίνεται εμφανώς η εξήγηση για την επιμονή των αφεντάδων κε(μ)πολ – πατεράκη οι οποίοι δε θα μπορούσαν σε καμιά περίπτωση να έρθουν αντιμέτωποι με άλλο ένα δικό τους πρόσωπο το οποίο η δυναστεία πετράκη φρόντισε να ενθρονίσει ΚΑΙ στην περιφέρεια: την κόρη του σπόνσορα του κε(μ)πολ πετράκη (πετράς μπετόν) και τη γυναίκα του προέδρου του (ζαγκότη), την πελαγία.΄΄Γνωστή διαδιδόμενη πρόφαση-αερολογία γι’ αυτή τη μεταφορά, είναι η επίτευξη της πιθανής προσάρτησης του Μακρύ γιαλού στη Σητεία κάτι που δεν το εγγυάται κανένας.. .

Γράφουν επιπλέον: ΄΄Δημιουργία συνθηκών ώστε να εξυπηρετούνται οι ερασιτέχνες αλιείς της περιοχής μας αλλά και οι πολλοί επισκέπτες από το Ηράκλειο και αλλού, με βολική ράμπα καθέλκυσης σκαφών στο λιμάνι και υποδομών όπως τρεχούμενο νερό, παροχή ηλεκτρικού ρεύματος κλπ. ΄΄.... ΄΄Πρέπει να καλλιεργηθεί ο υποβρύχιος τουρισμός, κυρίως μέσω ιδιωτών και ξενοδόχων οι οποίοι ασχολούνται με το θέμα.΄΄
΄΄ Υποστήριξη με κάθε τρόπο ενεργειών όπως αυτές του Ναυτικού Ομίλου Σητείας ο οποίος πριν δύο χρόνια κατάφερε να διοργανώσει στην περιοχή το Πανελλήνιο πρωτάθλημα ιστιοσανίδας RS-X διαφημίζoντας την περιοχή με τον καλύτερο τρόπο΄΄:

Κάτι σε μπέιγουοτς και Μύκονος, αποκλείοντας πολλές άλλες μερίδες του κόσμου που επιζητούν να γνωρίσουν τόπους πέρα από το συρμό του θερινού μεσημεριανάδικου.. . Πιο πολιτικά-εμπορικά, κάτι σε Ταϋλάνδη με ντόπια γκαρσόνια που θα κάνουν αέρα στους Ευρωπαίους μιας και το οικονομικό μέλλον της ελλάδας προδιαγράφεται ΄΄δουλοπαροικικό΄΄. Κι αν το πάμε πιο κοντά, ΄΄υπηρεσίες΄΄ για τις πρησμένες τσέπες των ΄΄μικρομεγάλων καρχαριών΄΄ από το Ηράκλειο που καταστρέφουν κάθε καλοκαίρι την περιοχή του Ξεροκάμπου… τι άλλο… .

antiΜΑΤer

5 σχόλια:

  1. αχα.... υποστήριξη με κάθε τρόπο ενεργειών όπως αυτές του Ναυτικού ομίλου...
    Έτσι, να προμοτάρετε σωστά και με ΚΑΘΕ ΤΡΟΠΟ το τέκνο του κεμπολ, δημοτικό σύμβουλο, υπεύθυνο για τον ναυτικό όμιλο και ατυχή επίδοξο γκρινιάρη αντιδήμαρχο κ.κ Νικολαίδη..
    γκουχου γκουχου... σφυράμε κλέφτικα...και πίσω από τις λέξεις του κεπολ κρύβεται μια αλληγορία..Δεν σου λένε ποτέ αυτό που θέλουν να σου πουν..πετάνε έμμεσα σχόλια..αυτή ήταν και η προεκλογική τους τακτική..

    Εμπρός στους "δρόμους" που χάραξε ο πετράκης....

    Viva sitia
    Viva Vendetta
    Omerta

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καταντάει αηδία όλο αυτό.
    Το ότι η δημιουργία μιας θεωρητικά "ανεξάρτητης" κίνησης πολιτών είναι στοχευμένη ώστε να εξυπηρετούνται ιδιοτελώς συμφέροντα είναι κάθε άλλο από δεδομένο.
    Μια κίνηση πολιτών ανεξάρτητων υπάρχει για να κάνει κριτική και αντιπολίτευση στις αρχές..δεν είναι η ίδια ΑΡΧΗ...καθώς η πλειοψηφία των κουμανταδόρων της εκπροσωπούν ήδη τους πολίτες της Σητείας μέσα στο δημοτικό συμβούλιο.
    Επομένως με αυτό το δεδομένο καταλήγουμε ότι ο κύριος λόγος ύπαρξής της παύει να υφίσταται.
    Σανίδα σωτηρίας το κεπολ δεν είναι, είναι μόνο ένα προωθητικό μέσο, μια σκάλα που βοηθά την ώθηση κάποιων στην ταξική πυραμίδα.
    Επομένως σταματάμε να μιλάμε για ανιδιοτελείς κινήσεις, ενδιαφέρον για τον τόπο κ.α
    Αν όλοι αυτοί ενδιαφέρονταν για τη Σητεία πραγματικά, όπως διατυμπανίζουν πρωί- βράδυ δεν θα είχαν την πορεία που έχουν. Θα είχαν διαγραφεί από τον κομματικό τους φορέα, καθότι αυτό αποτελεί κατάντια, δε θα στήριζαν τυφλά την πράσινη γραμμή, που μας έφερε σήμερα σε αυτό το χάλι(τόσο σε κεντρικό όσο και σε τοπικό)...αυτό συνεπάγεται και το θέμα του Μακρύ Γιαλό...όπου μετά από αυτό επέμεναν να στηρίζουν τυφλά...άλλωστε κόμμα εξουσίας είναι αυτό.. Θα καταψήφιζαν ανθρώπους πολιτικά νωθρούς αν όχι νεκρούς που τόσα χρόνια απλά συντηρούσαν ένα όνομα, αδυνατώντας να κάνουν κοινωνικές τομές.
    Ο τόπος δε θέλει πολιτικές προσώπων, δε θέλει πολιτικές κομμάτων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και ενώ τα βράδια, εκεί μετά τις δύο τρεις, ο περισσότερος κόσμος κοιμάται, με εξαίρεση όσους αιφνιδίως η τάση προς εμετό στέλνει στην στρογγυλή κυρία της διπλανής πόρτας και την Βάγια την κουκουβάγια που ξενυχτάει αναπολώντας τις μαγικές νύχτες στη Σόφια (!), ο ευυπόληπτος βουλευτής Σρέντερ της Σητεία-Κλάν φροντίζει ώστε σύντομα και ανώδυνα να δοθεί άδεια ανέγερσης παραθαλάσσιου μπαρ, με θέα στο πέλαγος, ιδιωτική πίστα, αυλή ορ σαμθινγκ λαικ δατ, τεντοτρεντιά και προ πάντων πρασινάδα. Ναι καλέ. Από φρέσκο πι βι σι. Και ζώα. Από φρέσκο πολυπροπυλένιο 100% ανακυκλώσιμο. Πάντα τέτοια. Στην υγειά σας ρεεει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. καλησπερα απο το Ηρακλειο,ελπιζω να ειστε καλα υπαρχει καποιο email για να επικοινωνία
    candia alternativa

    ΑπάντησηΔιαγραφή